Strona główna

Jak najlepiej skorzystać z programu?

Data dodania: lut 15 2012

Program pilotażowy MEN „Cyfrowa Szkoła” to ogromna szansa na wyposażenie szkoły w potrzebny sprzęt. Wybór nie jest łatwy. Sam program rodzi wiele pytań, a oferta rynku edukacyjnego jest bogata.

Warto więc przygotować się do rozmów z firmami, układając sobie krótki zestaw pytań dotyczących oferowanych produktów: ich działania, dostępnego oprogramowania (jego możliwości oraz darmowej aktualizacji), obsługi serwisowej, a także materiałów edukacyjnych do wykorzystania z danym urządzeniem. Można też, szczególnie ze względu na korzystną cenę, zainteresować się produktami dostępnymi w zestawach np. tablica interaktywna z projektorem, czy tablet z pilotami. Dobrze jest wybrać firmę z tradycją i misją, która sama lub z partnerami tworzy materiały i programy pomocne do prowadzenia lekcji. Taką, która potrafi doradzić przy wyborze sprzętu, przeszkolić w obsłudze i zapewnić sprawny serwis. Firmę, współpracującą ze szkołami poprzez sieć partnerów, znajdujących się zawsze blisko nich, która przed zakupem zaprezentuje swoją ofertę.

Przygotowując się do złożenia wniosku, warto zrobić przegląd posiadanego sprzętu. W szkołach często są różne urządzenia. Te z najwyższej półki tworzą Kompletne Środowisko Interaktywne, na którego zakup wszystkich elementów, dotychczas szkoły nie miały funduszy. O ile zakup komputerów jest sprawą dosyć oczywistą i znajdzie wśród dyrektorów szkół zwolenników i przeciwników, to istotnym elementem wyposażenia klasy są tablice interaktywne. Większość szkół już posiada taki sprzęt i chętnie z niego korzysta, natomiast nadal jest ich zbyt mało, aby wszyscy uczniowie mogli uczestniczyć w interaktywnych zajęciach. Przy zakupie tablic istotne jest intuicyjne oprogramowanie w języku polskim współpracujące ze wszystkimi systemami operacyjnymi (Windows, Linux, Mac), a także pełna współpraca z pakietem biurowym Ms Office. Niektóre (tańsze) tablice, nie mają odpowiedniego oprogramowania lub ich obsługa jest na tyle „męcząca”, że nauczyciele niechętnie używają ich na lekcji, a jak wiadomo MEN wprowadził obowiązek wykorzystywania zakupionego sprzętu przynajmniej pięć razy w tygodniu na różnych zajęciach.

Projekt „Cyfrowa Szkoła” jest więc szansą na zakup wartościowego sprzętu o parametrach, których nie zapewniają tanie produkty. Ważna jest technologia w jakiej wykonana jest tablica.

Interwrite DualBoard działa w technologii elektromagnetycznej pasywnej, czyli obsługiwana jest za pomocą ergonomicznego pisaka, wyposażonego w prawy i lewy przycisk myszy oraz podwójne kliknięcie. Pisak ten został uznany za narzędzie wpierające prawidłowe nawyki związane z pisaniem, przez co może zapobiegać dysleksji. Uczniowie bardzo chętnie korzystają z nowoczesnych urządzeń, a używanie wspomnianego pisaka przyczynia się do poprawienia tzw. chwytu pisarskiego.

Przy zakupie tablicy w technologii podczerwieni (dotykowej – Interwrite TouchBoard) należy zwrócić uwagę na wysokie parametry techniczne, zapewniające jak najdokładniejszą pracę.

Bogate  oprogramowanie, „wystarczy” użytkownikowi na dłużej. Wiadomo, że na początku nauczyciel korzysta tylko z podstawowych funkcji takiej tablicy lecz z czasem, dzięki dużym możliwościom oprogramowania, lekcje stają się coraz ciekawsze. W ich tworzeniu pomaga również bardzo bogata galeria z elementami interaktywnymi. Oprogramowaniem spełniającym te kryteria jest Workspace, bezpłatnie dołączony do tablic interaktywnych Interwrite. Nie jest on jedynym programem dodanym do tych tablic, ponieważ przy ich zakupie szkoła otrzyma „Zrób To Sam! pomocnik nauczyciela”,  oprogramowanie do two-rzenia własnych ćwiczeń interaktywnych, zawierające kilkanaście gotowych szablonów, które stanowią nieocenioną pomoc w przygotowaniu lekcji.

Uzupełnieniem „Cyfrowej Szkoły” są tablety interaktywne, piloty do testów i odpowiedzi, projektory oraz wizualizery. Wszystkie służą jednemu celowi – jeszcze lepszemu i szybszemu przekazywaniu oraz sprawdzaniu wiadomości uczniów, a także skróceniu czasu potrzebnego nauczycielowi na przygotowanie ciekawej lekcji. Tablety Mobi View, posiadają pełną funkcjonalność stacjonarnej tablicy interaktywnej i robią furorę wśród uczniów i nauczycieli. Nazywane są mobilnymi tablicami interaktywnymi, ponieważ obsługiwane są za pomocą tych samych oprogramowań co tablica Interwrite.

Podczas realizacji projektu „Cyfrowa Szkoła” korzystne jest zapoznanie się z ofertą Agrafu – dystrybutora urządzeń interaktywnych i multimedialnych. Jest to firma z 25-cioletnią tradycją, która jako pierwsza w Polsce, już od 10 lat, wdraża najnowocześniejsze urządzenia interaktywne do szkół. Współpracuje przy tym z liderami rynku edukacyjnego: eInstruction, Epsonem, BenQ, NEC, Galaktyką, Nową Erą i wieloma innymi. Korzyści wynikające z wykorzystywania interaktywnych rozwiązań są ogromne, gdyż oferowana technologia przyczynia się do efektywnego nauczania. Agraf jest dla każdej szkoły najlepszym partnerem projektu „Cyfrowa Szkoła”, ponieważ ma doświadczenie oraz sieć przedstawicieli – „opiekunów szkoły” w całej Polsce. Może pochwalić się licznymi listami referencyjnymi oraz wieloma wyróżnieniami: Certyfikatem Wiarygodno-ści Biznesowej, Gazelą Biznesu, a także mianem Rzetelnej Firmy. Zawsze służy radą i pomocą w doborze optymalnych rozwiązań dla edukacji.

Firma Agraf przed podjęciem decyzji dotyczącej zamówienia sprzętu, zaprasza na prezentację oferowanych urządzeń. Pragnie, aby każdy dyrektor mógł zapoznać się z jego możliwościami oraz dowiedzieć się o wszystkich interesujących go szczegółach.

Skomentuj